Warunki sprzedaży
Ostatnia modyfikacja 18.01.2021
I. Warunki ogólne
Niniejsze warunki (OWH) regulują stosunki pomiędzy stronami umowy sprzedaży/umowy licencyjnej, gdzie z jednej strony znajduje się spółka IPC Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach pod adresem Młyńska 4 bud. B, 44-100 Gliwice, zarejestrowana w KRS pod numerem 0000593731, NIP 631-266-01-81, REGON 363305534, jako sprzedający (zwany dalej „IPC”), a z drugiej strony kupujący (zwany dalej „Kupującym”).
Kupującym jest przedsiębiorca.
Przedsiębiorcą jest osoba lub firma, która wykonuje na własny rachunek i na własną odpowiedzialność działalność zarobkową lub podobną, z zamiarem ciągłego prowadzenia jej w celu osiągnięcia zysku.
Kupujący poprzez złożenie zamówienia potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi OWH, których integralną częścią są postanowienia przedumowne, procedura reklamacyjna oraz dokument „Sposoby transportu” oraz zgody w brzmieniu obowiązującym i skutecznym w chwili wysłania zamówienia.
Kupujący jest świadomy, że nabywając produkty znajdujące się w naszej ofercie handlowej nie nabywa żadnych praw do posługiwania się zarejestrowanymi markami, nazwami handlowymi, logo firmowymi itp.
II. Poztanowienia przedumowne
IPC Sp. z o.o. informuje, że:
a) koszty środków komunikacji międzymiastowej nie odbiegają od stawki podstawowej według warunków swojego operatora, a IPC nie pobiera żadnych dodatkowych opłat – nie dotyczy to transportu umownego,
b) wymaga zapłaty ceny zakupu przed przejęciem przez Kupującego świadczenia od IPC lub obowiązek zapłaty zadatku lub podobnej płatności,
c) ceny towarów i usług podane na stronie internetowej prowadzonej przez IPC są cenami brutto i netto, z uwzględnieniem wszelkich opłat przewidzianych prawem, przy czym koszty dostawy towarów lub usług różnią się w zależności od wybranej metody i przewoźnika oraz sposobu płatności, o ile ma to zastosowanie (odbiór osobisty w podanej lokalizacji – koszt 0 zł).
III. Umowa
Kupujący może zawrzeć umowę poprzez akceptację propozycji zawarcia umowy na stronie internetowej prowadzonej przez IPC poprzez umieszczenie żądanego świadczenia (towaru, usługi, treści elektronicznej) w koszyku. Pracownik IPC może pomóc kupującemu w zawarciu umowy, zarówno bezpośrednio w oddziale, jak i telefonicznie, a także w przypadku zamówień składanych e-mailem. Do momentu potwierdzenia zamówienia Kupujący ma prawo dokonać zmiany żądanego sposobu realizacji zamówienia, dostawy i płatności, tj. sprawdzić wszystkie dane podane w zamówieniu. Umowa sprzedaży zostaje zawarta poprzez wysłanie zamówienia przez Kupującego po wybraniu sposobu dostawy i płatności oraz przyjęciu zamówienia przez IPC. IPC nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy w transmisji danych. IPC niezwłocznie potwierdzi Kupującemu zawarcie umowy w drodze wiadomości e-mail z informacją na adres e-mail podany przez Kupującego.
Aktualna wersja Regulaminu, zawierająca Procedurę składania Reklamacji, stanowi załącznik do niniejszego potwierdzenia. Zawarta umowa (włącznie z uzgodnioną ceną) może zostać zmieniona lub anulowana jedynie za porozumieniem stron lub z przyczyn prawnych. Wyjątek od tej procedury opisano w sekcji Zamawianie.
Wszelkie stosunki i spory wynikające z umowy będą rozstrzygane wyłącznie zgodnie z prawem Rzeczpospolitej Polskiej i będą rozstrzygane przez właściwe sądy Rzeczpospolitej Polskiej.
Umowa zostaje zawarta w języku polskim. Jeżeli dla potrzeb kupującego konieczne jest przetłumaczenie tekstu umowy, w razie sporu co do interpretacji postanowień, obowiązuje interpretacja umowy w języku polskim.
Zawarta umowa jest archiwizowana przez Sprzedawcę przez okres co najmniej pięciu lat od dnia jej zawarcia, nie dłużej jednak niż przez okres wskazany w stosownych przepisach prawa, w celu jej pomyślnego wykonania i nie jest udostępniana osobom trzecim. Informacje na temat poszczególnych etapów technicznych prowadzących do zawarcia umowy można znaleźć w niniejszych warunkach, gdzie proces ten jest dokładnie opisany.
Na mocy umowy sprzedaży IPC zobowiązuje się dostarczyć Kupującemu przedmiot sprzedaży, a Kupujący zobowiązuje się przyjąć przedmiot sprzedaży i zapłacić IPC cenę sprzedaży.
IPC zastrzega sobie prawo własności przedmiotu sprzedaży, w związku z czym Kupujący staje się jego właścicielem dopiero po zapłaceniu pełnej ceny zakupu.
IPC wyda Kupującemu przedmiot sprzedaży wraz z dokumentami związanymi z przedmiotem sprzedaży oraz umożliwi Kupującemu nabycie własności przedmiotu sprzedaży zgodnie z umową.
Jeżeli przesyłka należy do IPC, IPC wyda przedmiot sprzedazy Kupującemu (Przedsiębiorcy) poprzez powierzenie przesyłki pierwszemu przewoźnikowi w celu przewozu dla Kupującego.
Jeżeli IPC dostarczy większą ilość towaru niż uzgodniono, umowa kupna zostaje zawarta co do nadmiaru, chyba że Kupujący odrzuci ją bez zbędnej zwłoki.
IPC dostarczy Kupującemu zakupiony przedmiot w uzgodnionej ilości, jakości i wzornictwie.
Jeżeli nie uzgodniono sposobu zapakowania przedmiotu, IPC zapakuje przedmiot zgodnie ze zwyczajem; jeżeli nie, to w sposób konieczny do zachowania i ochrony rzeczy. W ten sam sposób IPC przygotuje przedmiot do transportu.
Rzecz jest wadliwa, jeżeli nie ma uzgodnionych właściwości. Za wadę uważa się również wykonanie innej rzeczy oraz wady dokumentów niezbędnych do korzystania z rzeczy.
Kupujący jest zobowiązany zbadać rzecz możliwie najszybciej po odbiorze rzeczy oraz ocenić jej właściwości i ilość.
Ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi na Kupującego z chwilą odbioru towaru. Taki sam skutek nastąpi, jeżeli Kupujący nie odbierze rzeczy, pomimo iż IPC umożliwił mu nią rozporządzanie.
Szkoda na mieniu, która powstała po przejściu ryzyka szkody na Kupującego, nie wpływa na jego obowiązek zapłaty ceny zakupu, chyba że IPC spowodował szkodę nie wywiązując się ze swojego obowiązku.
Jeżeli jedna ze stron opóźnia się z odbiorem rzeczy, druga strona ma prawo sprzedać rzecz w odpowiedni sposób, po uprzednim powiadomieniu, na koszt strony opóźniającej się, po wyznaczeniu stronie opóźniającej dodatkowego rozsądnego terminu na przejęcie. Dotyczy to również przypadku, gdy strona opóźnia się z zapłatą, od której uzależnione jest wydanie rzeczy.
Odpowiedzialność IPC
IPC odpowiada wobec Kupującego za to, że towar jest wolny od wad w chwili jego odbioru. W szczególności IPC odpowiada wobec Kupującego za to, że w chwili przejęcia rzeczy przez Kupującego,
a) rzecz ma właściwości, co do których strony się zgodziły, a w przypadku braku takiego porozumienia – właściwości, które IPC opisał,
b) rzecz nadaje się do celu, do którego IPC ją przeznaczył lub do którego rzecz tego rodzaju jest zwykle stosowana,
c) rzecz ma odpowiednią ilość, miarę lub wagę.
Kupujący ma prawo do reklamacji wady towaru w terminie dwudziestu czterech miesięcy od daty jego otrzymania, jednak nie dotyczy to:
a) w przypadku rzeczy sprzedanej po cenie niższej z powodu wady, z powodu której uzgodniono niższą cenę,
b) zużycia rzeczy spowodowanego jej normalnym użytkowaniem,
c) w przypadku rzeczy używanej – za wadę odpowiadającą stopniowi użytkowania lub zużycia, jakie rzecz miała w chwili jej wydania kupującemu, albo
d) jeżeli wynika to z charakteru umowy.
Kupującemu nie przysługują roszczenia z tytułu wadliwego wykonania umowy, jeżeli przed wydaniem rzeczy wiedział, że rzecz ma wadę, albo jeżeli sam spowodował wadę.
Jeżeli towar ma wadę, za którą IPC ponosi odpowiedzialność, a towar został sprzedany po niższej cenie lub jest towarem używanym, Kupującemu przysługuje prawo do rozsądnego rabatu zamiast prawa do wymiany towaru.
Istotne naruszenie umowy
Jeżeli wadliwe wykonanie stanowi istotne naruszenie umowy, Kupujący ma prawo
a) usunąć wadę przez dostarczenie nowej rzeczy bez wady lub dostarczenie brakującej rzeczy, chyba że byłoby to nierozsądne ze względu na rodzaj wady, lecz jeżeli wada dotyczy tylko części rzeczy, Kupujący może żądać tylko wymiany części; jeżeli nie jest to możliwe, może od umowy odstąpić. Jeżeli jednak byłoby to niewspółmierne do rodzaju wady, w szczególności jeżeli wada może zostać usunięta bez zbędnej zwłoki, kupujący ma prawo żądać bezpłatnego usunięcia wady;
b) usunięcia wady przez naprawę rzeczy,
c) rozsądną zniżkę na cenę zakupu lub
d) odstąpić od umowy.
Kupujący zobowiązany jest poinformować IPC o wybranym wariancie usunięcia wady w chwili zgłoszenia wady lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady. Kupujący nie może zmienić dokonanego wyboru bez zgody IPC. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Kupujący żądał usunięcia wady, która okazała się nieusuwalna. Jeżeli IPC nie usunie wad w rozsądnym terminie lub powiadomi Kupującego, że nie usunie wad, Kupujący może zamiast usunięcia wady zażądać rozsądnego obniżenia ceny zakupu lub odstąpić od umowy. Jeżeli Kupujący nie skorzysta ze swojego prawa w terminie, przysługują mu takie same uprawnienia jak w przypadku nieistotnego naruszenia umowy – patrz poniżej.
Kupujący ma prawo do stosownego rabatu nawet w przypadku, gdy IPC nie może dostarczyć nowego towaru bez wad, wymienić go w części lub naprawić, a także w przypadku, gdy IPC nie usunie wady w rozsądnym terminie lub gdy usunięcie wady naraziłoby Kupującego na znaczne trudności.
Nieznaczne naruszenie umowy
Jeżeli wada wykonania umowy stanowi drobne naruszenie umowy, Kupujący ma prawo żądać usunięcia wady lub otrzymać stosowną zniżkę od ceny zakupu.
Dopóki Kupujący nie skorzysta z prawa do obniżenia ceny zakupu lub nie odstąpi od umowy, IPC może dostarczyć brakujący towar lub usunąć wadę prawną. IPC może według własnego uznania usunąć inne wady poprzez naprawę przedmiotu lub dostarczenie nowego przedmiotu.
Jeżeli IPC nie usunie wady w terminie lub odmówi jej usunięcia, Kupujący ma prawo żądać obniżenia ceny zakupu lub odstąpić od umowy. Kupujący nie może zmienić dokonanego wyboru bez zgody IPC.
Kupujący ma prawo żądać dostarczenia mu nowej rzeczy lub wymiany jej części, również w przypadku wady, którą można usunąć, jeżeli Kupujący nie może prawidłowo użytkować rzeczy ze względu na powtarzające się po naprawie wady lub ze względu na większą liczbę wad. W takim przypadku Kupujący ma również prawo odstąpić od umowy.
W przypadku dostarczenia nowego przedmiotu Kupujący zwróci pierwotnie dostarczony przedmiot IPC.
Jeżeli Kupujący nie zgłosił wady bez zbędnej zwłoki, choć mógł ją wykryć przy terminowym oględzinach i dostatecznej staranności, sąd nie przyzna mu prawa do dochodzenia roszczeń z tytułu wadliwego wykonania. W przypadku wady ukrytej stosuje się to samo, jeżeli wada nie została zgłoszona bez zbędnej zwłoki po tym, gdy Kupujący mógł ją wykryć przy zachowaniu należytej staranności, nie później jednak niż przed upływem dwóch lat od wydania rzeczy.
Poprzez gwarancję jakości IPC zapewnia, że towar będzie przydatny do użytku zgodnie ze swoim zwykłym przeznaczeniem przez określony czas lub że zachowa swoje zwykłe właściwości. Skutki takie mogą być również spowodowane podaniem na opakowaniu lub w reklamie okresu gwarancji lub daty przydatności towaru. Gwarancja może zostać udzielona również na pojedynczą część przedmiotu.
Okres gwarancji biegnie od dnia zakupu.
Kupującemu nie przysługują żadne prawa z tytułu gwarancji, jeżeli wada powstała wskutek zdarzenia zewnętrznego, zaistniałego po przejściu ryzyka uszkodzenia rzeczy na Kupującego.
IV. Odstąpienie od umowy
Kupujący nie może odstąpić od umowy ani żądać wydania nowego towaru:
a) jeżeli w wyniku oględzin mających na celu stwierdzenie wady rzeczy nastąpiła zmiana stanu,
b) jeżeli Kupujący używał rzeczy przed wykryciem wady,
c) jeżeli Kupujący nie spowodował niemożności zwrotu rzeczy w stanie niezmienionym przez swoje działanie lub zaniechanie, albo
d) jeżeli Kupujący sprzedał rzecz przed wykryciem wady albo zużył ją lub zmodyfikował w toku normalnego użytkowania; jeżeli nastąpiło to tylko częściowo, Kupujący zwróci TOMEX to, co jeszcze może zwrócić i zrekompensuje TOMEX kwotę, w której odniósł korzyści z użytkowania rzeczy.
Jeżeli Kupujący nie zawiadomi o wadzie w terminie, traci prawo odstąpienia od umowy.
V. Bezpieczeństwo i ochrona informacji
Sprzedawca oświadcza, że wszelkie dane osobowe są poufne i przetwarza je zgodnie z przepisami krajowymi i przepisami Unii Europejskiej obowiązującymi w zakresie ochrony danych osobowych. Dane osobowe będą wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji umowy z kupującym oraz prowadzenia kampanii marketingowych przez sprzedającego i nie będą w żaden inny sposób publikowane, przekazywane osobom trzecim itp., z wyjątkiem sytuacji związanych z dystrybucją lub zapłatą za zamówione towary (podanie imienia i nazwiska oraz adresu dostawy). Sprzedawca działa w taki sposób, aby prawa osoby, której dane dotyczą, nie były naruszane, w szczególności prawo do zachowania godności człowieka, a także zapewnia ochronę przed nieuprawnioną ingerencją w życie prywatne i osobiste osoby, której dane dotyczą. Dane osobowe, które Kupujący dobrowolnie przekazuje Sprzedającemu w celu realizacji zamówienia i prowadzenia kampanii marketingowych Sprzedającego, są gromadzone, przetwarzane i przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Rzeczpospolitej Polskiej, w szczególności z ustawą o ochronie danych osobowych z późniejszymi zmianami. Kupujący wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przez Sprzedającego jego danych osobowych w celu realizacji przedmiotu zawartej umowy kupna oraz na ich wykorzystanie do celów marketingowych Sprzedającego (w szczególności do wysyłania informacji handlowych, telemarketingu, SMS-ów), aż do momentu pisemnego wyrażenia przez niego sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, przesłanego na adres IPC Sp. z o.o. ul. Młyńska 4 bud. B, 44-100 Gliwice. W tym przypadku za formę pisemną uważa się również formę elektroniczną, w szczególności za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronach internetowych www.klimatom.com.pl. Kupującemu przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do ich poprawiania (za pośrednictwem wyżej wymienionego formularza kontaktowego, w tym prawo do żądania wyjaśnień i usunięcia wad oraz inne uprawnienia ustawowe do tych danych.
IPC może również przetwarzać tzw. „pliki cookie” w celu ułatwienia świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego, zgodnie z postanowieniami Dyrektywy 95/46/WE (zwanej dalej „Rozporządzeniem RODO”) w sprawie celu stosowania „plików cookie” lub podobnych narzędzi, przy czym zapewnia się, że użytkownicy są świadomi informacji, jakie są przechowywane na używanym przez nich urządzeniu końcowym. W tym celu IPC ustala odrębne warunki korzystania z plików „cookies”. Użytkownicy mają możliwość odmowy zgody na przechowywanie plików „cookies” lub podobnych narzędzi na ich urządzeniach końcowych, np. poprzez aktywację funkcji anonimowego przeglądania w Twojej przeglądarce lub poprzez zmianę Twojej zgody na udostępnianie plików cookie na wyżej wymienionej stronie.
IPC zaznacza, że przetwarzane i przechowywane dane obejmują:
a) imię i nazwisko,
b) adres stałego zamieszkania, siedziby spółki lub inny adres wskazany przy składaniu zamówienia,
c) NIP,
d) adres e-mail, numer telefonu i inne narzędzia komunikacji,
e) informacje o złożonym zamówieniu (towary, sposób płatności, uwagi itp.) oraz
f) w przypadku plików „cookies” – pliki zgodnie z obowiązującymi zasadami i warunkami stosowania plików „cookies”.
Dane powyższe będą przetwarzane przez IPC przez okres dwóch lat od daty ich przekazania. Jeżeli w ciągu tych dwóch lat Kupujący złoży nowe zamówienie w sklepie internetowym, IPC będzie nadal przetwarzał te dane przez okres dwóch lat od złożenia ostatniego zamówienia. Po upływie określonego okresu Twoje dane osobowe zostaną usunięte. Wyjątkiem są przypadki, w których dane byłyby potrzebne do wykonywania naszych praw w postępowaniach sądowych, arbitrażowych, administracyjnych lub innych postępowaniach i sporach. W takim przypadku Kupujący zostanie o tym fakcie poinformowany bez zbędnej zwłoki.
VI. Godziny otwarcia
Zamówienia w sklepach internetowych IPC: 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienie wysłane będzie w następnym dniu roboczym po dniu otrzymania zamówienia.
Odbiór osobisty – dni robocze w godzinach 9:00 – 16:00 w następnym dniu roboczym.
VII. Ceny
Wszystkie ceny podane są w sklepie internetowym bez podatku VAT i innych podatków oraz opłat, które Konsument musi ponieść w celu nabycia towaru. Po zakończeniu składania zamówienia na stronie „Kasa” wyświetlana jest cena zawierająca podatek VAT i wszelkie inne opłaty, które są wyszczególnione osobno. Opłaty te obejmują na przykład wymaganą prawnie opłatę za recykling produktów elektrycznych i elektronicznych. Inne opłaty obejmują wszelkie koszty transportu, płatności przy odbiorze oraz koszty komunikacji na odległość.
Ceny promocyjne obowiązują do wyczerpania zapasów, do momentu podania liczby sztuk towarów promocyjnych lub przez określony czas.
Cena katalogowa oznacza sugerowaną przez dostawcę cenę detaliczną.
VIII. Zamawianie
Kupujący otrzyma towar za cenę obowiązującą w chwili złożenia zamówienia. Cena ta będzie podana w zamówieniu oraz w wiadomości potwierdzającej otrzymanie zamówienia towaru.
Zamówienia można składać w następujący sposób:
– za pośrednictwem sklepu internetowego IPC (dalej „sklep internetowy”),
– e-mailem na adres handel@klimatom.com.pl,
– osobiście w siedzibie IPC,
– telefonicznie.
IPC zaleca Kupującemu składanie zamówień za pośrednictwem sklepu internetowego z wykorzystaniem zarejestrowanego profilu Kupującego. W przypadku publicznego dostępu do Internetu, zaleca się Kupującemu wylogowanie się ze swojego profilu po złożeniu zamówienia.
IX. Warunki płatności
Sprzedawca akceptuje następujące warunki płatności:
A. płatność gotówką,
B. płatność z góry przelewem bankowym,
C. za pobraniem przy odbiorze towaru (gotówkę od Klienta pobiera przewoźnik – Kupujący dodatkowo uiszcza tzw. gotówkę przy odbiorze – patrz „Sposoby transportu”),
D. płatność na fakturę z terminem płatności (tylko jeśli spełnione są odpowiednie warunki),
Towar pozostaje własnością IPC do chwili całkowitej zapłaty i odbioru, z tym że ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi na Kupującego w chwili odbioru towaru.
X. Postanowienia końcowe
Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe, łącznie z ich częściami, obowiązują od dnia 1 maja 2025 łącznie z ich częściami. Są one dostępne w wersji elektronicznej na stronach internetowych www.klimatom.com.pl.
W przypadku jakichkolwiek niejasności lub pytań dotyczących warunków i przetwarzania danych osobowych, możesz w każdej chwili skontaktować się z nami pisemnie, pisząc na adres IPC Sp. z o.o. ul. Młyńska 4 bud. B, 44-100 Gliwice lub drogą elektroniczną na adres handel@klimatom.com.pl.
Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług!